ÉS HORA DE MÚSICA!

Visita el bloc de les APP!

DICCIONARI MUSICAL

Visita el bloc del nostre col.legi "Mare de Déu del Roser". Fedac Guissona

Bloc de Socials:

Bloc de la Fedac

ELs NOSTRES CANALS DE YOUTUBE I VIMEO

@fedacguissonaC
@fedacguissonaC

PINS MUSICALS

UN ANY EN 40 segons

MOLTES GRÀCIES
MOLTES GRÀCIES A TOT EL PROFESSORAT DE MÚSICA QUE APORTEU TANTES IDEES I MATERIALS ÚTILS PER LES CLASSES, COM VEUREU, HE FET ÚS DE MOLTS D'ELLS, I PER SUPOSAT, TOT EL QUE JO HE FET EN AQUEST BLOC ESTÀ DISPONIBLE PER A QUI LI PUGUI FER SERVEI, SEGUR QUE ENTRE TOTS ACONSEGUIREM QUE ELS NOSTRE ALUMNAT APRENGUI MÉS I MILLOR.

La Carme cantant

"Call me maybe"

13. Tocata i fuga en re menor

14. Zapateado de Sarasate

15. Una història de animales

16. Rapsodia de un tema de Paganini

17. Audició de Vivaldi

Aquest cop digitalitzarem les nostres històries i redaccions escribint-les amb pàgines Checkthis i després les para compartirem. 

18. Música robòtica

19. Música Oriental

Els sons de Pau Casals

Piotr Ílitx Txaikovski (1840-1893) compositor rus, un dels músics russos més destacats del segle XIX que ha donat universalitat i prestigi a la música russa.

I d’una de les seves grans composicions: La suite Trencanous, op. 71. Es tracta d’un ballet, l’argument del qual es basa en un conte d’Ernest Hoffmann titulat Trencanous i el rei dels ratolins, que l’any 1880 estava de moda a Sant Petersburg.

El conte narra l’amor d’una nena, Clara, per un ninot que Drosselmeier li regala el dia de Nadal i que té la forma de trencanous. La nit de Nadal Clara s’adorm al costat de l’arbre de Nadal de casa seva i té un somni on veu que Trencanous i els seus soldats estan lluitant contra els ratolins i el seu rei. Clara també lluita al costat de Trencanous i junts guanyen la batalla als ratolins. En aquest moment, Trencanous es converteix en un príncep galant i els dos personatges van a un país meravellós on són tractats com a prínceps i ballen un conjunt de danses.

El ballet va ser estrenat l’any 1892 i va ser una de les obres més conegudes de Txaikovski.

La suite, interpretada per una orquestra simfònica, consta de vuit fragments:

  1. «Obertura miniatura»
  2. «Marxa»
  3. «Dansa de la fada del sucre»
  4. «Trepak»
  5. «Dansa àrab o del cafè»
  6. «Dansa xinesa o del te»
  7. «Dansa dels mirlitons o de les flautes de canya»
  8. «Vals de les flors»

HOMENATGE A GIUSEPPE VERDI

Aquest any celebrarem el Bicentenario del nacimiento del gran compositor italiano Giuseppe Verdi, va destacar sobretot per la seva obra operística. Anirà bé per atançar-nos  al món operístic i per conèixer millor a aquest compositor.

Celebrarem aquest bicentenari i coneixerem millor al compositor, escoltant a algunes de les seves òperes i fent una sèrie de targetes commemoratives amb l'eina 2.0 dita pizap. 

Segur que coneixeu aquest compositor i músic venecià del segle XVIII… l’Antonio Lucio Vivaldi !!! I el coneixeu pels seus famosos i coneguts concerts per a violí i orquestra anomenats “Les Quatre Estacions”.

En aquesta sèrie de concerts Vivaldi buscava imitar els sons de la natura amb els instruments de corda: violí, viola, violoncel i contrabaix.

Saps què és la música descriptiva?

” És aquella música que, per mitjà dels sons dels instruments i sense posar-hi paraules, explica una història, una situació, un paisatge o un sentiment.
Quan escoltis la música, pensa en el que vol explicar i pensa si et sembla que el compositor ho aconsegueix.“

Entra en el wix i escolta amb atenció…. què és que t’imagines ????

Sheherazade de Rimski korsakov

El Carnaval dels Animals

Voleu conèixer el músic francès que va escriure “El Carnaval dels Animals” ??? I vols sentir com fa un elefant caminant i uns ocells volant ???

Es tracta de l’obra de Camille Saint-Saëns que trobareu en imatges i audio dins aquest llibre

La Flauta Màgica

Sentint la veu de dos dels seus personatges: en SARASTRE ( rei del sol ) i la REINA DE LA NIT, treballarem la diferència entre Veu Aguda i Veu Greu.

DUET CÒMIC DELS DOS GATS de G. Rossini

Ballet Romeo i Julieta

S.Prokófiev va posar música a l’obra de William Shakespeare “Romeu i Julieta” composant un fantàstic ballet amb el mateix nom.

Romeu i Julieta” és una tragèdia que conta els amors d’aquests dos personatges contraris a l’enemistat dels seus pares, de les famílies Montagu i Capulet.

En aquest wix podreu escoltar el tema de l’enfrontament entre Montescos i Capuletos i es titula “La Dansa dels Cavallers“.

Johann STRAUSS (Àustria, 1804-1849) i la MARXA RADETZKY !!!

La Marxa Radetzky és una composició orquestral  escrita l’any 1848. Va ser composta en honor al mariscal de camp austríac comte Joseph Radetzky, que en una sèrie de victòries, va salvar el poder militar d’Àustria al nord d’Itàlia durant la revolució de 1848-49.

Actualment, la Marxa Radetzky deu la seva popularitat a què és la peça que clou el Concert d’Any Nou de la Filharmònica de Viena. Durant aquesta última obra, l’audiència aplaudeix al compàs i el director torna per dirigir el públic en lloc de fer-ho a l’orquestra.

 

La Dansa del Sabre està inclosa dins del ballet Gayaneh. Aquest ballet està ambientat en la terra natal del compositor, Armènia, una de les ex-repúbliques socialistes soviètiques. Conté temes populars del seu folklore, amb l’objectiu de fer una música comprensible per a tots els públics. La Dansa del Sabre té un ritme vitalista.

Mentre escoltes amb atenció imagina què deu estar passsant…


Audició de LEROY ANDERSON, compositor, adaptador i director d’orquesta estatunidenc que va buscar, com ningú, el sentit de l’humor en la música, i que va ser considerat un dels principals directors d’orquestra de música lleugera.

La música que escoltaran porta per títol “El Rellotge Sincopat“.

Podeu trobar informació sobre la mateixa clicant al wix:

En aquest wix hi trobareu una música del violoncelista italià L.Boccherini, concretament un Minuet.

Es tracta del tercer moviment d’un Quintet per a Cordes.

Escolteu amb atenció i després seguiu les indicacions….

Feu servir la imaginació !!!!

"7 paraules per 7 músiques". Proposta d'audició creativa

A partir del éxito que tienen en clase las actividades "Escuchando con la imaginación", he quitado el miedo a las audiciones y ahora me encanta preparar este tipo de actividades creativas a partir de audiciones musicales. Me interesa mucho unir la música con otras artes y disciplinas para, entre otras cosas, desarrollar algunas de las competencias básicas. En la propuesta de hoy los alumnos trabajarán la competencia lingüística, la iniciativa y autonomía personal, la competencia social y ciudadana y, especialmente, la competencia artística. PROPUESTA “7 palabras para 7 músicas” es una actividad con los mismos objetivos de “Escuchando con la imaginación” aunque con algunas diferencias importantes, en este caso se da un giro hacia la síntesis de lo que la música sugiere expresándolo en una sola palabra. En actividades anteriores los alumnos debían escribir historias, cuentos, etc. a partir de lo que la música expresaba para ellos. En esta actividad el objetivo es resumir las sensaciones, las emociones y lo que sugiere la música en una sola palabra. Para ello, he preparado una mezcla con 7 fragmentos musicales que sonarán seguidos mientras mientras los alumnos van anotando la palabra que mejor representa cada fragmento musical. ¿Qué tipo de palabras podemos usar? Lo que cada uno considere oportuno, yo he propuesto sustantivos y los verbos en infinitivo pero pueden ser también adjetivos o tiempos verbales. También podemos variar la propuesta a dos o tres palabras, una pequeña frase, etc. de esta forma la actividad siempre será diferente. REALIZACIÓN Y MATERIALES Las palabras de los alumnos se colgarán en un muro virtual que se puede hacer con Padlet que no necesita registro. Cada alumno escribirá sus 7 palabras en el corcho. En posteriores sesiones se pondrían en común las palabras de cada fragmento y se podría hacer nubes de palabras. Os dejo los materiales que he creado para esta actividad: Un audio en mp3 con los 7 fragmentos musicales que he subido a Audioboo, un corcho virtual con Padlet para anotar las palabras y, por último, una plantilla por si la queremos fotocopiar que los alumnos anoten las palabras.